A székkutasiak is bemutatják nektek a maguk szeptemberi foglalkozását, egyelőre egy foglalkozásvázlat formájában:
"Ez a második találkozásunk a csoporttal. A szèkkutasi általános iskola 8. osztálya.Többsègük foglalkozik színjátszással, azzal a pedagógussal, aki szintèn a csoportunk tagja. Egy egymást jól ismerő, összeszokott csapattal van dolgunk, így számunkra fontos a velük való ismerkedès, az, hogy felszabadultan játszanak velünk, ès hogy felmèrjük a koncentráltságukat, kreativitásukat, a színjátszásban való bátorságukat, jártasságukat!"
2015-09-17, csütörtök
1. "Arra emlèkszem az utolsó találkozásunkból..." – kötött mondatkezdés körben ülve
2. Zsip-zsup – Körben állva a zsip vagy zsup vezènyszavakra a bal, vagy jobb szomszèdunk nevèt mondjuk, zsipzsupnál helycsere (koncentráció, nèvismètlès céljából)
3. A középen álló a saját nevét mondja, akinek pedig van a keresztnevèben annak a névnek kezdőbetűje, az feláll a szèkèről ès máshova ül. A közèpen álló szintèn le akar ülni, így mindig más lesz közèpen.
4. Ez a szék az enyém! – A székek körben. Egy valakinek nincs helye, ő középen áll. Le akar ülni, a többiek pedig próbálják ebben megakadályozni. Az üres széktől balra levő átül rá, majd a mellette ülő is odébb ül, a harmadik ember pedig kiált egy nevet, akinek oda kell szaladni elfoglalni a széket a középen álló elől.
5. Szín-testrész – A térben sétálunk össze-vissza. A játékvezető mond egy testrészt és egy színt. Van pár másodpercünk, hogy azzal a testrésszel megérintsük azt a színt, ami elhangzott. Persze csak a társainkon kereshetjük a színt, saját magunkon nem. (pl. jobb kisujj piros)
6. Keresd a párod! – Akivel összetalálkozol az lesz a pacsizós, csikizős, grimaszolós, kézfogós, stb. párod. Mindegyik tevékenységhez más pár kell. Meg kell jegyezned, melyik feladatnál ki volt a párod!
7. Egyéni szobor készítése a játékvezető által megadott címekkel.
8. Páros szobor készítése – a résztvevők párokban dolgoznak. Egyikük a szobor, másik a szobrász. Nem beszélhetnek, érintéssel állítja be a szobrász az általa kitalált címre a szobrát!
9. Egész csoportos tablók készítése – Anélkül, hogy beszélnének, adott címekre, helyszínekre kell magukból álló képet készíteniük.
10. 4 csoportban tablósorozat készítése – tanya, közösség, iskola, barátság hívószavakra.
2015-09-18, péntek
1. Béla vagyok! – a játékvezető után kell mondani amit mond, csinálni amit csinál (bemelegítő játék)
2. Pókhálóink – Meg kell keresni a teremben azt, akire a leginkább jellemző az adott tulajdonság: vicces, hangos, csendes, megbízható, vagány, merész, őrült, stb... A tulajdonságokat a játékvezető adja (átadható), a résztvevőknek meg kell fogni azt a személyt akire igaz, így egyfajta szociometriai háló alakul ki minden tulajdonság mentén.
3. Hamburger vs. hotdog – A játék során két pont közül kell választaniuk a játszóknak, aszerint, melyik pontot érzik közelebb magukhoz: tél vagy nyár, busz vagy vonat, tó vagy folyó, stb..
4. "Mi mindannyian…" – Négy csoportban adott idő alatt minél több olyan tulajdonságot, szokást, vagy bármi más rájuk jellemző dolgot kell gyűjteni, melyek igazak rájuk. A feladat a végén előadható úgy is, mint egy csatakiáltás.
5. Egyéni skála – A tér két pontjával meghatározunk egy egyenest. Ez a skálánk. Helyezd el magad a skálán, az alábbi kérdések mentén:
Mennyire tudod elképzelni azt, hogy a jövőben Székkutason élsz?
Tudod-e, hogy mivel szeretnél foglalkozni felnőtt korodban?
Mennyire szeretsz Székkutason élni?
Mennyire vagy szabad döntéseidben?
Mennyire befolyásolnak mások?
Milyennek tartod a székkutasi közösséget?
Mennyire támogat a családod céljaid megvalósításában?
Mennyire támogat Székkutas céljaid megvalósításában?
6. Mondatok, amiket utálunk – Mindenki egyénileg ír egy olyan mondatot, amit utál hallani.
7. 4 csoportban jelenetek készítése – Minden csoport kap egy mondatot az előző gyűjtésből, aminek el kell hangoznia a jelenetben, ami
– max. 2 perces lehet
– reális történet legyen
– Pontosan határozzák meg: Kik? Mit? Miért? Hol?
8. Pillanatmegjelenítés + gondolat