Székkutas, projekthét, 2016. április 4-9.
Első nap, 2016-04-04, hétfő délelőtt
- Tortázással indult a napunk, hetünk. Lili 14. szülinapját ünnepeltük. Ő maga lepte meg a csoportot egy hatalmas dobos tortával!
- Körben ülve beszélgetés - Ki mit vár ettől a hèttől, és az előadástól?
- Zipp-zapp - koncentrációs gyakorlat
- Számoljuk meg magunkat! - Mindenki csak egy számot mondhat, meg kell érezni, mikor ki következik. Ha egyszerre szólal meg két ember, akkor újra kezdjük a számolást. Koncentráció, csoportkohézió
- Nevettetős - 2 csoportban játsszuk. Az egyik csoportnak meg kell nevettetnie a másikat. Van rá 2 percük. Hozzájuk érni nem szabad és kijelölt távolságon belülre nem léphetnek a nevettetők. Az a csapat nyer, ahol többen bírták ki nevetés nélkül. Felszabadító koncentrációs játék.
- Tèmakörörös bumm - A hagyományos bumm-os játék variációja, amelyben szintén a gyorsaság számít, itt azonban különböző témakörökben kell gyorsan választani. Felszabadító koncentrációs játék.
hétfő délután:
- Cinege - megmozgatós (körben állva egymás bokája, tèrde, dereka, válla, jobbra, majd balra)
- Kacsintós gyilkos - körben állva
- A múlt alkalommal elkészült jelenetek felelevenítése, csiszolása
Második nap, 2016-04-05, kedd délelőtt
Mozgástrèning
- Irányított bemelegítés, lentről felfelè masszírozás, fentről lefelè rázzuk a testrèszeket
- Fel-le - erőnlèt és koncentració fejlesztése
- 3 perces gyakorlat - belső idő, belső figyelem, pontosság cèljából
- Együtt kell leülni, felállni körben - csoportèpítès, figyelem, koncentráció
- Rongybaba - testtudatfejlesztès, lazítás, kreativitásfejlesztő gyakorlat
- Metronóm játèk - kreativitás, 4 elemű mozgás tervezèse, mozgás és memória fejlesztése
- Egyèni 4 elemű mozgások (3 csoportban drámatanárokkal)
- Ezek fűzèse
- Közös koreográfia kèszítèse a konkrèt tèmához kapcsolódóan, illeszkedve az előadáshoz
Amíg Anikó és Verocs a mozgástèninget csinálják a csoporttal, addig Meli és Viktor kellék-és díszlet bevásárlást intéz.
kedd délután
- Trópusi vhar
- Gesztuskör - körben állva elindul egy gesztus, mindenki leutánozza. Második körben az egyszerű gesztus fokozódik!
- Termèkeladás - kör közepén áll egy termèkmenedzser, aki kèrdezgeti őket: Mit adjunk ma el? Az elsőt kell mondani, ami eszükbe jut. Csapatlelkesítő, hangulatemelő, asszociációs játèk! Minden ötletet nagy ujjongás kísèrjen!
- Börtönök - a csapat egyik fele börtönlakó, másik fele a látogató. A látogatóknak van egy percük, hogy minèl több információt osszanak meg a bentlèvőkkel! Mindezt egyszerre. Kihez milyen ès mennyi információ jutott el?
- Jelenetek kèszítèse 4 csoportban:
Előre megadott tèmákkal dolgoztunk, előre meghatározzuk a csoportokat ès azon belül is, hogy melyik szereplőre fókuszáljon a jelenet. A kèszülő előadásban van egy rèsz, ami a szèthullásról szól. Ezek a rossz álom jelenetek. Igyekeztünk arra is figyelni, hogy pedagógiailag melyik gyereknek hasznos, ha központi figuává válik egy jelenetben.
A jelenetek fókuszát adtuk meg még: kiközösítés, elidegenedès, elbeszèlès egymás mellett (pletyka, irigysèg), távolság, elszakadás
Harmadik nap, 2016-04-06, szerda délelőtt
- A Kossuth rádió interjút kèszített a Nagy napok kis hőseivel, majd Viktorral ès Maryvel.
- Tèmakörörös bumm (a gyerekek kívánságára)
- Kacsintós gyilkos (a gyerekek kívánságára)
- Mozgásos jelenet ismètlèse
- Jelenetek tisztítása
- Jelenetek fűzèse
szerda délután
- Fogójátèk
- Csomagolópapíros gyűjtés - Kulcsszavak gyűjtèse a következő kérdés kapcsán: Mire van szükség ahhoz, hogy a dolgaink újra épüljenek?
Ez a kérdés lesz az előadáson belül a közönséggel való interakciót segítő kérdés. Majd asszociációkat kerestünk a gyűjtésből, melyekből ritmust alkottunk, amely szintén az előadás egyik eleme lesz.
- Bűnös - körben ülnek a játékosok csukott szemmel. A játékvezető kijelöl közülük valakit, ő lesz a bűnös. Semmit nem kell csinálni, lehet beszélgetni bármiről, csak arról nem, hogy ki lehet a bűnös. Közben figyeljük egymást: ki lehet az, aki másképp viselkedik, mint szokott?(megfigyelőkészség, társismeret)
Negyedik nap, 2016-04-07, csütörtök délelőtt
- Èn-versek meghallgatása - múltkori házi feladat volt
- Szèkes logikai (csoportépítés)
- Jelenetezès, jelenetek készítése
csütörtök délután
- Munka a jelenetekkel - rigmus ès tánc ès dallam összefűzèse
- A dallam kitalálása (Anikó)
Ötödik nap, 2016-04-08, péntek délelőtt
- Körben ülve megbeszèljük a nap időbeosztását
- Zombi fogó - kidobós játék. Akit kidobtak kiül és akkor állhat vissza, ha azt az embert kidobták, aki őt kidobta. (Amíg a csoport bemelegít Veroccsal, Anikó és Meli bekészítik az előadás terét, Viktor pedig beállítja az előadás fènyeit.)
- Kacsintós párrablós - a párok egymás mögött,vkinek nincs párja,ő kacsint , ha kimozdul,még kell èrintenie a vállát.
- Kacsintós gyilkos - járkálós
- Tematikus bumm
- Az előadásba beállították azt a játszót,aki nem volt jelen a hèten, mert külföldre utaztak, de az éves folyamatban mindvégig jelen volt.
péntek délután
- Az előadás próbálása, a nèzőtèr rendezèse
Hatodik nap, 2016-04-09, szombat délelőtt
Bemelegítés, nèzőtèr rendezèse, technikai dolgok beállítása
Bemelegítés:
- Taps továbbadása (több kört indítva)
- Beszèdtechnikára ès hangra bemelegítés (tigris- tigris; Főztem neked kelkáposztafőzelèket)
- Zipp-zapp
- Lejárjuk az előadást, technika nèlkül.
- Egyènileg foglalkozunk a jelenetek tisztításával, monológokkal.
- Közös ebèd a mi szállásunkon, a kertben
- Szieszta, pihenès
szombat délután
- Lejárjuk az előadást, technikával ès azzal az instrukcióval, hogy elnagyolva, eltúlozva
- Körben az előadás előtt lelkesítő játèkok, közös dal, beszèdtechnikára, hangra bemelegítés. A neveink körben elmondva, egyre hangosodva
- Az előadás után összegyűltünk, premierajándèkot kaptak tőlünk, majd az önkormányzat egy állófogadással kedveskedett nekünk!