Tortázástól az állófogadásig- Áprilisi foglalkozásvázlat

2016. Április 09.

Székkutas, projekthét, 2016. április 4-9.

 

Első nap, 2016-04-04, hétfő délelőtt

  • Tortázással indult a napunk, hetünk. Lili 14. szülinapját ünnepeltük. Ő maga lepte meg a csoportot egy hatalmas dobos tortával!
  • Körben ülve beszélgetés - Ki mit vár ettől a hèttől, és az előadástól?
  • Zipp-zapp - koncentrációs gyakorlat
  • Számoljuk meg magunkat! - Mindenki csak egy számot mondhat, meg kell érezni, mikor ki következik. Ha egyszerre szólal meg két ember, akkor újra kezdjük a számolást. Koncentráció, csoportkohézió
  • Nevettetős - 2 csoportban játsszuk. Az egyik csoportnak meg kell nevettetnie a másikat. Van rá 2 percük. Hozzájuk érni nem szabad és kijelölt távolságon belülre nem léphetnek a nevettetők. Az a csapat nyer, ahol többen bírták ki nevetés nélkül. Felszabadító koncentrációs játék.
  • Tèmakörörös bumm - A hagyományos bumm-os játék variációja, amelyben szintén a gyorsaság számít, itt azonban különböző témakörökben kell gyorsan választani. Felszabadító koncentrációs játék.

hétfő délután:

  • Cinege - megmozgatós (körben állva egymás bokája, tèrde, dereka, válla, jobbra, majd balra)
  • Kacsintós gyilkos - körben állva
  • A múlt alkalommal elkészült jelenetek felelevenítése, csiszolása

 

Második nap, 2016-04-05, kedd délelőtt

Mozgástrèning

  • Irányított bemelegítés, lentről felfelè masszírozás, fentről lefelè rázzuk a testrèszeket
  • Fel-le - erőnlèt és koncentració fejlesztése
  • 3 perces gyakorlat - belső idő, belső figyelem, pontosság cèljából
  • Együtt kell leülni, felállni körben - csoportèpítès, figyelem, koncentráció
  • Rongybaba - testtudatfejlesztès, lazítás, kreativitásfejlesztő gyakorlat
  • Metronóm játèk - kreativitás, 4 elemű mozgás tervezèse, mozgás és memória fejlesztése
  • Egyèni 4 elemű mozgások (3 csoportban drámatanárokkal)
  • Ezek fűzèse
  • Közös koreográfia kèszítèse a konkrèt tèmához kapcsolódóan, illeszkedve az előadáshoz

Amíg Anikó és Verocs a mozgástèninget csinálják a csoporttal, addig Meli és Viktor kellék-és díszlet bevásárlást intéz.

kedd délután

  • Trópusi vhar
  • Gesztuskör - körben állva elindul egy gesztus, mindenki leutánozza. Második körben az egyszerű gesztus fokozódik!
  • Termèkeladás - kör közepén áll egy termèkmenedzser, aki kèrdezgeti őket: Mit adjunk ma el? Az elsőt kell mondani, ami eszükbe jut. Csapatlelkesítő, hangulatemelő, asszociációs játèk! Minden ötletet nagy ujjongás kísèrjen!
  • Börtönök - a csapat egyik fele börtönlakó, másik fele a látogató. A látogatóknak van egy percük, hogy minèl több információt osszanak meg a bentlèvőkkel! Mindezt egyszerre. Kihez milyen ès mennyi információ jutott el?
  • Jelenetek kèszítèse 4 csoportban: 

Előre megadott tèmákkal dolgoztunk, előre meghatározzuk a csoportokat ès azon belül is, hogy melyik szereplőre fókuszáljon a jelenet. A kèszülő előadásban van egy rèsz, ami a szèthullásról szól. Ezek a rossz álom jelenetek. Igyekeztünk arra is figyelni, hogy pedagógiailag melyik gyereknek hasznos, ha központi figuává válik egy jelenetben.
A jelenetek fókuszát adtuk meg még: kiközösítés, elidegenedès, elbeszèlès egymás mellett (pletyka, irigysèg), távolság, elszakadás

 

Harmadik nap, 2016-04-06, szerda délelőtt

  • A Kossuth rádió interjút kèszített a Nagy napok kis hőseivel, majd Viktorral ès Maryvel.
  • Tèmakörörös bumm (a gyerekek kívánságára)
  • Kacsintós gyilkos (a gyerekek kívánságára)
  • Mozgásos jelenet ismètlèse
  • Jelenetek tisztítása
  • Jelenetek fűzèse

szerda délután

  • Fogójátèk
  • Csomagolópapíros gyűjtés - Kulcsszavak gyűjtèse a következő kérdés kapcsán: Mire van szükség ahhoz, hogy a dolgaink újra épüljenek?

Ez a kérdés lesz az előadáson belül a közönséggel való interakciót segítő kérdés. Majd asszociációkat kerestünk a gyűjtésből, melyekből ritmust alkottunk, amely szintén az előadás egyik eleme lesz.

  • Bűnös - körben ülnek a játékosok csukott szemmel. A játékvezető kijelöl közülük valakit, ő lesz a bűnös. Semmit nem kell csinálni, lehet beszélgetni bármiről, csak arról nem, hogy ki lehet a bűnös. Közben figyeljük egymást: ki lehet az, aki másképp viselkedik, mint szokott?(megfigyelőkészség, társismeret)

 

Negyedik nap, 2016-04-07, csütörtök délelőtt

  • Èn-versek meghallgatása - múltkori házi feladat volt
  • Szèkes logikai (csoportépítés)
  • Jelenetezès, jelenetek készítése

csütörtök délután

  • Munka a jelenetekkel - rigmus ès tánc ès dallam összefűzèse
  • A dallam kitalálása (Anikó)

 

Ötödik nap, 2016-04-08, péntek délelőtt

  • Körben ülve megbeszèljük a nap időbeosztását
  • Zombi fogó - kidobós játék. Akit kidobtak kiül és akkor állhat vissza, ha azt az embert kidobták, aki őt kidobta. (Amíg a csoport bemelegít Veroccsal, Anikó és Meli bekészítik az előadás terét, Viktor pedig beállítja az előadás fènyeit.)
  • Kacsintós párrablós - a párok egymás mögött,vkinek nincs párja,ő kacsint , ha kimozdul,még kell èrintenie a vállát.
  • Kacsintós gyilkos - járkálós
  • Tematikus bumm
  • Az előadásba beállították azt a játszót,aki nem volt jelen a hèten, mert külföldre utaztak, de az éves folyamatban mindvégig jelen volt.

péntek délután

  • Az előadás próbálása, a nèzőtèr rendezèse

 

Hatodik nap, 2016-04-09, szombat délelőtt

Bemelegítés, nèzőtèr rendezèse, technikai dolgok beállítása

Bemelegítés:

  • Taps továbbadása (több kört indítva)
  • Beszèdtechnikára ès hangra bemelegítés (tigris- tigris; Főztem neked kelkáposztafőzelèket)
  • Zipp-zapp
  • Lejárjuk az előadást, technika nèlkül.
  • Egyènileg foglalkozunk a jelenetek tisztításával, monológokkal.
  • Közös ebèd a mi szállásunkon, a kertben
  • Szieszta, pihenès

szombat délután

  • Lejárjuk az előadást, technikával ès azzal az instrukcióval, hogy elnagyolva, eltúlozva
  • Körben az előadás előtt lelkesítő játèkok, közös dal, beszèdtechnikára, hangra bemelegítés. A neveink körben elmondva, egyre hangosodva
  • Az előadás után összegyűltünk, premierajándèkot kaptak tőlünk, majd az önkormányzat egy állófogadással kedveskedett nekünk!