Folytasd az akciót! - Novemberi foglalkozásvázlat

2015. november 20.

2015-11-19, csütörtök

Bemelegítő játékok:

  • Evolúció: A cél az egyedfejlődés, hogy eljussanak amőbából szupermenig. Az evolúciós ugrásról minden esetben a Kő-papír-olló játék dönt. Mindenki a vele egy szinten lévőkkel küzdhet csak meg.  A győztes feljebb lép, a vesztes ugyanazon a szinten marad, nem csúszik vissza.
  • Az ajándék: Körbeállunk. Az indító (aki maga az ajándékozó) kitalál egy tárgyat, amit a tőle jobb oldalon álló embernek ajándékozni szeretne. A kéztartásával megpróbálja mutatni, hogy mi a tárgy. Az ajándékozott felveszi a mozdulatot és átveszi az ajándékot. Most az ajándékozottból  lesz az ajándékozó. Ő is kitalál egy másik tárgyat és továbbadja a tőle jobbra állónak. Így megyünk körbe-körbe…
  • Tükörjáték: A vezető háttal áll a többieknek, és elkezd lassan mozogni, a csoportnak követnie kell őt, tükör mozgásban (vagyis a vezető jobb keze az utánzók jobb keze is). Ha ez jól megy, akkor megpróbálhatjuk kiscsoportban, vagy akár párokban. A páros verziónál érdemesebb egymással szemben állni, ezt is tükörben. (Vagyis a vezető jobb keze a másiknak a bal keze.)

Színjátszós játékok:

  • Folytasd az akciót!: A csoport egyik tagja bemutat egy hétköznapi műveletet (pl. felhúzza a cipőjét). Ha a következő játékos megértette a mozdulatot, beáll mellé, és ugyanabból a mozdulatból elkezd egy másikat (pl. a cipőjére csatol egy sílécet). A következő játékos, mikor megértette az előtte lévőt, beállítja a mozdulatot, majd kitalál még egy folytatást (pl. elkezd síelni).
  • Szoborcsoportok: A csoport egyik tagja a többiek mozgatásával megalkot egy szoborcsoportot, amely (vélemény szerint) tükrözi a csoport belső viszonyait, a tagok közötti kapcsolatokat. mikor elkészült, helyet cserél a csoport egyik tagjával (akivel szívesen cserélne, vagy akinek a helyzetét a legjobbnak tartja). A új irányító átrendezheti a szoborcsoportot, majd ő is helyet cserél valakivel, és így tovább.
  • "Hány éves vagyok?": A társaságot két csoportra osztjuk. Kijelölünk egy helyszínt, ahol a legkülönbözőbb életkorú emberek jelenhetnek meg (pl. repülőtér). Megkérjük a résztvevőket, hogy találjanak ki egy karaktert, és mutassák meg, hogy mit csinálhat ezen a helyszínen ez a karakter. Akik nem játszanak, azok megpróbálják kitalálni, hogy ki mennyi idős.
  • Csoportjelenet: Négy kiscsoportot alkotunk. Minden csapat kap egy-egy mondatot, amire fel kell fűzniük egy maximum másfél perces jelenetet. Ez alapvetően néma jelenet, kivéve azt az egy mondatot, amit tőlünk kaptak, és amivel lezárják a jelenetet.

 

2015-11-20, péntek

Bemelegítő játékok:

  • Zsebkendőrabló (közös figyelem megteremtése, gyorsaság- és koncentrációfejlesztés)
  • Közös ritmus (koncentrációfejlesztés, több hullámban elindított tapskörök megtartása, több irányú figyelem fejlesztése)
  • Karmester (utánzás, pontos mozdulatok rögzítése céljából)
  • „Főzetem neked” (mikroszituáció, hanggal való játék) 
  • „Gyere fel a hegyre!” (hangfokozás, saját hang megtatlálása)

Színjátszós játékok: 

  • 1 helyszín, 1 mondat, 1 tárgy /3 csoport: Minden csoport kap egy papírt, amelyen egy mondat, egy helyszín és egy tárgy szerepel, ezeket kell használniuk egy rögtönzött jelenet kialakításához, melyre 10 percet áll rendelkezésükre. Ezt  követi egy bemutató a jelenetekből.
  • Osztálytalálkozó: A fikció szerint egy 10 éves osztálytalálkozó résztvevőit játsszuk el. Mindenki kitalál megának egy alapfigurát, amellyel részt vesz a játékban. Meg kell határoznia, hogy ki ez a figura, hol és miből él jelenleg. A közös improvizáció alatt folyamatos instrukciókat kapnak a játszók, amelyet be kell építeniük a jelenetbe.
  • 4 mondatos jelenet: Párosokat alkotunk akik egy adott drámai helyzetben találkoznak egymással. Fontos peremfeltétel, hogy összesen csak 4 mondat hangozhat el a jelenetben.
  • Az elkészült jelenetek megmutatása és korrigálása.
  • Lavina játék: Folyamatosan növekvő létszámú, közös rögtönzés.