"Szelet kiabálunk és az minden álmunk, hogy Te is énekelj velünk!" - Októberi foglalkozásvázlat

2015. október 16.

Hát innen fúj a szél! Nem holmi bolond lyukból, bolond szél... Ez bizony a székkutasi csoport foglalkozásvázlata lesz!

 

2015-10-15, csütörtök, 14.00-16.00

 

1. Kötött mondatkezdés: „A legjobb dolog, ami történt velem ezen a héten...”

2. Hangjáték bemutatása

Házi feladatkènt kèrtünk a csoporttól egy hangjátèkot melynek címe: Szèkkutas. Meglepetèskènt mi is kèszültünk nekik egy hangjátèkkal, melynek címe: Budapestről Szèkkutasra.

3. Utánzás (játékimpró, ritmusimpró, beéneklés, daltanulás)

  • kánon:

"Szelet kiabálunk és az minden álmunk, hogy Te is énekelj velünk!
Szélben jár a dallam és minden kis dalban együtt énekelünk."

4. Kiegészítős szoborjáték párban

A páros egyik tagja háttal áll, addig a másik egy szobrot kèszít magából. Adott jelre megfordulva az első megpróbálja a szobrot kiegèszíteni, vagy èpp ellenpontozni. Pl. ha szobor egy kèregetőt ábrázol, a kiegèszítő fèl beállhat adományozókènt, vagy akár egy másik kèrgetőkènt is, stb..

5. Stoppos játék (színjátszós-szituációs, rögtönzős játèk)

6. Lavina stoppos

Kèt ember indít egy szituációt, de egyre több ember áll be a jelenetekbe, mindig új szituációt indítva.

7. Kötött mondatkezdés: „Nekem a mai napból az volt a legjontosabb belőled, hogy...”

(A melletted ülőnek mondd!)

 

2015-10-16, péntek, 7.30-9.30

 

1. Pizzasütés

Párban egymás hátán gyúrjuk, sütjük a kèpzeletbeli pizzát.

2. Lóverseny

Utánzós játèk, koncentrációs, bemelegítő, hangulatfokozó, 5 mozdulat+ hang váltakozik!

3. - Te voltál! - Nem én tettem! - Akkor ki tette? - Nem tudom!

Hang- ès beszèdtechnikára èpülő koncentrációfejlesztő gyakorlat. Körben állva "adogatjuk " egymásnak a mondatokat, ránèzve ès rámutatva a másikra. A játèk bővített változatát játszottuk, amikor az előzőeken túl, hangerőfokozásással és èrzelemkifejezèssel is színesítettük!

4. Milyen jeleneteket lehetne létrehozni az előbb elmondott párbeszédből?

rövid szituácis jelenetek improvizálása

5. Bújj a rokonod bőrébe! Vajon mit mondana rólad? Gyere be, ülj le és mesélj úgy, ahogy ő tenné!

Egyèni feladat, hagyni kell rá felkèszülèsi időt! Egyben színjátszós ès önismereti gyakorlat!

6. Szerep a falon

Két csoportban egy fiú és egy lány jellemét építjük fel: Milyen egy átlagos szèkkutasi fiatal? Milyen a külseje, mik a legjellemzőbb tulajdonságai, jellemvonásai? Milyen családi körülmènyek között èl? Vannakebarátai, titkai, fèlelmei?

7. Búcsúzáskènt lefotóztuk magunkat, hogy legyen egy csoportkèpünk☺

Házi feladatot most is kèrtünk tőlük:

Naplóbejegyzés, ami az előbb megismert szereplő (lsd. Szerep a falon játèk) tollából származik:

  • egy olyan történetet ír le, melyet nem tud vagy nem akar másokkal megosztani

vagy

  • egy olyan történetet ír le, amely egy álmáról szól (nem szokott emlékezni az álmaira, ám erre valami miatt mégis)