Hát innen fúj a szél! Nem holmi bolond lyukból, bolond szél... Ez bizony a székkutasi csoport foglalkozásvázlata lesz!
2015-10-15, csütörtök, 14.00-16.00
1. Kötött mondatkezdés: „A legjobb dolog, ami történt velem ezen a héten...”
2. Hangjáték bemutatása
Házi feladatkènt kèrtünk a csoporttól egy hangjátèkot melynek címe: Szèkkutas. Meglepetèskènt mi is kèszültünk nekik egy hangjátèkkal, melynek címe: Budapestről Szèkkutasra.
3. Utánzás (játékimpró, ritmusimpró, beéneklés, daltanulás)
- kánon:
"Szelet kiabálunk és az minden álmunk, hogy Te is énekelj velünk!
Szélben jár a dallam és minden kis dalban együtt énekelünk."
4. Kiegészítős szoborjáték párban
A páros egyik tagja háttal áll, addig a másik egy szobrot kèszít magából. Adott jelre megfordulva az első megpróbálja a szobrot kiegèszíteni, vagy èpp ellenpontozni. Pl. ha szobor egy kèregetőt ábrázol, a kiegèszítő fèl beállhat adományozókènt, vagy akár egy másik kèrgetőkènt is, stb..
5. Stoppos játék (színjátszós-szituációs, rögtönzős játèk)
6. Lavina stoppos
Kèt ember indít egy szituációt, de egyre több ember áll be a jelenetekbe, mindig új szituációt indítva.
7. Kötött mondatkezdés: „Nekem a mai napból az volt a legjontosabb belőled, hogy...”
(A melletted ülőnek mondd!)
2015-10-16, péntek, 7.30-9.30
1. Pizzasütés
Párban egymás hátán gyúrjuk, sütjük a kèpzeletbeli pizzát.
2. Lóverseny
Utánzós játèk, koncentrációs, bemelegítő, hangulatfokozó, 5 mozdulat+ hang váltakozik!
3. - Te voltál! - Nem én tettem! - Akkor ki tette? - Nem tudom!
Hang- ès beszèdtechnikára èpülő koncentrációfejlesztő gyakorlat. Körben állva "adogatjuk " egymásnak a mondatokat, ránèzve ès rámutatva a másikra. A játèk bővített változatát játszottuk, amikor az előzőeken túl, hangerőfokozásással és èrzelemkifejezèssel is színesítettük!
4. Milyen jeleneteket lehetne létrehozni az előbb elmondott párbeszédből?
rövid szituácis jelenetek improvizálása
5. Bújj a rokonod bőrébe! Vajon mit mondana rólad? Gyere be, ülj le és mesélj úgy, ahogy ő tenné!
Egyèni feladat, hagyni kell rá felkèszülèsi időt! Egyben színjátszós ès önismereti gyakorlat!
6. Szerep a falon
Két csoportban egy fiú és egy lány jellemét építjük fel: Milyen egy átlagos szèkkutasi fiatal? Milyen a külseje, mik a legjellemzőbb tulajdonságai, jellemvonásai? Milyen családi körülmènyek között èl? Vannakebarátai, titkai, fèlelmei?
7. Búcsúzáskènt lefotóztuk magunkat, hogy legyen egy csoportkèpünk☺
Házi feladatot most is kèrtünk tőlük:
Naplóbejegyzés, ami az előbb megismert szereplő (lsd. Szerep a falon játèk) tollából származik:
- egy olyan történetet ír le, melyet nem tud vagy nem akar másokkal megosztani
vagy
- egy olyan történetet ír le, amely egy álmáról szól (nem szokott emlékezni az álmaira, ám erre valami miatt mégis)